9m0cai3b3jycah2jrszca6em4bhcan0zzijca3tsqzecaw5at92caovaekucahqc0geca6jb51lcau17vqfcarkxst3ca4dwkafcaff9o9sca1b2j2lcayl6swacay2xu1jcalmy09fcaafruwgcaxazgnp.jpgInstruirea studenţilor în domeniul jurnalismului în Republica Moldova a fost iniţiată în anul 1966 în cadrul Facultăţii de Filologie. Ulterior a fost creată Secţia Jurnalistică, iar în anul 1980 a fost fondată Facultatea de Jurnalistică. Din anul 1993, concomitent cu inaugurarea noilor filiere formative (comunicare publică, biblioteconomie şi asistenţă informaţională), facultatea şi-a modificat denumirea, devenind Facultate de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării. În prezent ea cuprinde trei Catedre de profil: Jurnalism, Comunicare, Biblioteconomie şi Asistenţă Informaţională. Actualmente Facultatea efectuează formarea specialiştilor la următoarele specialităţi: Jurnalism, Ştiinţe ale comunicării, Activitate editorială, Biblioteconomie, asistenţă informaţională şi arhivistică.

    În anul de studii 2005/2006 Facultatea a adoptat un nou model de instruire universitară, axat pe 3 cicluri: licenţiat, masterat şi doctorat. La primul ciclu (3 ani la secţia de zi şi 4 la cea cu frecvenţă redusă) studenţii obţin pregătirea fundamentală în ştiinţele comunicării (trunchiul educaţional comun pentru toate specialităţile), limbă străină, tehnologii informaţionale de comunicaţii, precum şi cea iniţială în domeniul respectiv de formare profesională. După absolvirea cu succes a primului ciclu universitar toţi studenţii Facultăţii beneficiază de diploma de licenţiat în ştiinţele comunicării. Posesorii acestor acte de studii vor putea opta fie în favoarea încadrării în câmpul muncii, fie vor putea să-şi urmeze studiile la ciclul al doilea – masteratul cu durata de 2 ani. Masteratul la facultate va fi organizat pe două filiere: academic şi profesional. Masteratul academic va fi focalizat pe activitatea ştiinţifică iniţială şi va deschide accesul la studiile de doctorat (ciclul al treilea de studii universitare). Masteratul profesional va avea în obiectiv aprofundarea competenţelor teoretice şi practice într-o anumită ramură din domeniul ales de formare profesională. În finalul studiilor absolvenţii acestui ciclu vor obţine diploma de master la specialiizarea urmată. Posesorii diplomelor de master vor putea activa în calitate de manageri media, ai instituţiilor editoriale, infodocumentare şi de comunicare, producători radio sau tv etc. Studiile de doctorat cu durata de 3 ani la secţia de zi şi de 4 ani la secţia cu frecvenţă redusă se încheie cu susţinerea tezei de doctor.

    Programele de studii, concepute pentru activităţi proteice, dictate de condiţiile particulare de exercitare a profesiei, sunt marcate de dinamism, de tendinţa de aliniere continuă la standardele formative (racordate în prezent la obiectivele Procesului de la Bologna care prevede edificarea spaţiului universitar european comun). Standardele educaţionale adoptate de Facultate promovează profesionalismul, libertatea cugetării, responsabilitatea socială şi spiritul de creaţie. Facultatea este deschisă pentru toţi acei care împărtăşesc aceste opţiuni, salutând şi sprijinind iniţiativele studenţilor şi profesorilor. Constatăm cu satisfacţie că această strategie este atractivă pentru prezenţii şi viitorii studenţi.

    Facultatea prin contribuţiile formative şi ştiinţifice alimentează dezvoltarea sectoarelor mediatice, infodocumentare, editoriale, comunicaţionale din Republica Moldova. Ea tinde să-şi realizeze misiunea prin deschiderea către tot ceea ce este nou în plan cultural şi ştiinţific, prin antrenarea tinerilor în creaţia profesională şi sfera de cercetare ştiinţifică, prin formarea şi stimularea gândirii libere şi critice şi prin promovarea unui stil de muncă independent şi inovator. Facultatea aplică potenţialul său didactico-ştiinţific întru educarea tinerilor în spiritul responsabilităţii civice, al valorilor perene ale culturii naţionale şi universale şi ale societăţii deschise şi democratice.

    Facultatea propune tuturor celor interesaţi de pătrunderea în secretele spaţiului mediatic-comunicaţional, editorial şi al celui infodocumentar – spaţii cu adevărat fascinante şi într-o spectaculoasă devenire, un itinerar cognitiv şi formativ, ajustat la cerinţele timpului. Reuşita acestui itinerar depinde de efortul pe care-l va depune atât studenţii, cât şi profesorii în procesul formativ în cadrul Facultăţii. Nu este nicidecum un drum uşor de parcurs, până a-ţi atinge obiectivul râvnit. Dar navigare necesse est – a naviga, a merge înainte, este necesar!

Lasă un comentariu